O nás

  • Materská škola bola zriadená 13.9.1991. Nachádza sa v prostredí sídliska Šváby. Od 1.1.2009
    sme štátnou školou s právnou subjektivitou. V súčasnosti sa v našej materskej škole realizuje
    výchovno-vzdelávací proces v 12 triedach pre deti od 2-5 rokov, pre deti plniace povinné
    predprimárne vzdelávanie a pre deti, ktoré pokračujú v plnení predprimárneho vzdelávania v
    materskej škole. Prostredie sídliska je zastavané bytovkami a rodinnými domami, poskytuje
    priestor pre spoluprácu so ZŠ, miestnou knižnicou, Domovom sociálnych služieb, v blízkosti
    sídliska sa nachádza prírodné kúpalisko Delňa.
    Naša materská škola dlhodobo spolupracuje s Pedagogickou fakultou Prešovskej univerzity
    a Strednou odbornou školou pedagogickou v Prešove. Získala certifikát cvičnej školy.
    Učitelia a deti našej Materskej školy sú zapojení do programu a komunity eTwinning škôl.
    Majú možnosť stretávať sa na školských projektoch cez online fóra v bezpečnom virtuálnom
    priestore. Program sa zameriava na podporu využívania moderných informačných a
    komunikačných technológií za účelom vytvorenia partnerstiev európskych škôl.
    Prostredie materskej školy poskytuje deťom možnosti otužovania saunovaním a hrami vo
    vode na základe informovaného súhlasu zákonného zástupcu a potvrdenia o zdravotnom stave
    dieťaťa. Prostredníctvom celoslovenského edukačno- zážitkového programu- Zeleninkové
    šialenstvo- celoročne aktívne podporujeme zdravé stravovacie návyky so zameraním na
    prevenciu detskej obezity. Tento program vedú certifikované lektorky-pani učiteľky našej
    materskej školy. Deti si týmito aktivitami rozvíjajú svoje postoje k zdravému životnému štýlu,
    hygienickým návykom, osvojujú si význam slova zdravie a učia sa starostlivosti o vlastné
    telo, čím ich vedieme k sebaúcte a k zdravému životnému štýlu. Realizujeme projekt
    dopravnej výchovy „Dopraváčik“, zameraný na osvojenie si pravidiel správania sa dieťaťa v
    cestnej premávke. Ďalší projekt je zameraný na konštruktívnu hru s legom, kde si deti
    rozvíjajú svoje myslenie, fantáziu, tvorivosť a zručnosti. Pozornosť venujeme aj rozvíjaniu
    záujmov detí v krúžkovej činnosti, čo podporuje rozvoj osobnosti detí. Naše pani učiteľky
    vedú krúžky: Dúhenka- ľudový krúžok, Muzicada- hudobno-dramaticky krúžok, Mini disco-
    moderný tanec, Malý Picasso- výtvarný krúžok, krúžok anglického jazyka.
    Zloženie tried je homogénne a heterogénne, podľa aktuálneho zápisu detí do materskej školy.
    Učiteľky vytvárajú podmienky pre rozvíjanie osobnosti dieťaťa v  hrách a hrových
    vzdelávacích aktivitách podľa rozvojovej úrovne detí. Osobitnú pozornosť venujeme
    adaptačnému programu novoprijatých detí pri zoznamovaní sa s prostredím materskej školy.

     

    • Realizujeme otvorené dni pre deti a rodičov a vytvárame podmienky pre plynulú adaptáciu.
      Triedy sú usporiadané ako herne vytvárajúce podmienky pre hru a aktivity deti s rozmanitým
      tematickým zameraním v jednotlivých kútikoch. Príprava podnetného prostredia svojou
      variabilitou, estetickými a bezpečnostnými podmienkami je základom pre príležitosť k hre
      a zážitkovému učeniu detí. Prostredie materskej školy má dieťa nabádať v jeho túžbe po
      poznaní. Znamená to dôslednú prípravu učebného prostredia a výchovno-vzdelávacieho
      procesu zo strany učiteľa smerom k cieľom výchovy a vzdelávania:
    •  pripraviť estetické a stimulujúce prostredie – bohaté na tlač, didaktické a digitálne
      pomôcky, hračky, pomôcky pre výtvarnú činnosť a umelecké aktivity detí, literatúru
      pre deti a učiteľov,
    •  vytvárať pozitívnu učebnú klímu,
    • učiť prostredníctvom zážitkov a skúseností,
    • uprednostniť aktivizujúce organizačné formy vzdelávania – hlavne skupinové
      a individuálne učenie,
    • klásť dôraz na rozvoj elementárnych kľúčových kompetencií dieťaťa,
    • uspokojovať individuálne potreby každého dieťaťa – umožniť mu sebarealizáciu
      podľa jeho záujmu, byť šťastný, cítiť emócie , napĺňať potrebu slobody samostatným
      rozhodovaním,
    • uplatňovať partnerský vzťah učiteľ – dieťa,
    • venovať pozornosť individuálnemu rozvoju detí, ktoré pokračujú v plnení povinného
      predprimárneho vzdelávania ,
    • spolupracovať s rodinou a verejnými inštitúciami,
    • prezentovať výchovno-vzdelávací proces na verejnosti.

    Zámerom našej materskej školy je vytvoriť príležitosť na rozvíjanie kompetencií detí
    v súlade s ich rozvojovými možnosťami, vytvoriť podmienky pre zmysluplnú hru a učenie sa
    hrou pri objavovaní a spoznávaní okolitého sveta a prírody.