eTwinnig

  • Čo je eTwinning?

    Internetový portál na spoluprácu učiteľov a žiakov z celej Európy

    Zameriava sa na podporu využívania moderných informačných a komunikačných technológií za účelom vytvorenia partnerstiev európskych škôl.

    „E“ je skratka  pre elektronický a „twinning“ znamená partnerstvo, družba.

    Je ideálny na výmenu informácií  a skúseností s kolegami – učiteľmi z Európy a ponúka možnosti ďalšieho vzdelávania učiteľov.

     

    eTwinning umožňuje:

    • Nájsť európsku partnerskú školu .
    • S partnerskou triedou naplánovať triedny projekt, alebo sa pridať do už existujúceho projektu ako ďalší partner.
    • Spolupracovať v chránenej virtuálnej učebni „TwinSpace“.
    • Zúčastňovať sa seminárov a konferencií po celej Európe.
    • Zúčastňovať sa on-line kurzov.
    • Použiť učebné materiály vo výučbe.
    • Získať národnú a európsku značku eTwinning.
    • Získať uznanie a vecné aj finančné ceny v národnej a európskej súťaži

    Zdroj:  www.etwinning.sk 

     

    Učitelia a deti našej Materskej školy sú zapojení do programu  a  komunity eTwinning škôl od roku 2018. Majú možnosť stretávať sa na školských projektoch cez online fóra v bezpečnom virtuálnom priestore. Moderné technológie, online nástroje a platformy v súčasnosti hrajú vo vzdelávacom prostredí čoraz dôležitejšiu úlohu a spolu s nimi prichádzajú aj mnohé výhody, príležitosti, ale aj riziká! V našej výchovno-vzdávacej práci sa venujeme aj eliminovaniu týchto rizík. V ŠKVP, vo výchovno – vzdelávacích plánoch, v eTwinning projektoch aplikujeme aj dopručenia, námety, metodické materiály, hry a literatúru z oniline portálov.

    www.ovce.sk

    www.zodpovedne.sk

     

    Počas realízáci eTwinningu nám za naše úspechy boli udelené Národné a Európske certifikáty kvality. Znamená to, že práca naších pedagógov a detí bola ocenená na najvyššej európskej úrovni.

     



    Ekoškola – téma ,,VODA“

    Zaregistrovaný dňa20.02.2018, ukončené 12.08.2018

    Počet členov projektu: 6

    Cieľ projektu: V téme VODA deti pochopia význam vody a prečo je dôležité vodou šetriť. Dozvedia sa, odkiaľ sa berie voda v kohútiku v ich škole a kam putuje odpadová voda Zamýšľajú sa nad rozdielom medzi vodou z kohútika a vodou balenou. Zoznamujú sa s princípmi šetrného upratovania. Deti v škole zisťujú, akú veľkú majú spotrebu vody, akú vodu pijú (kohútikovú alebo balenú) a aké čistiace prostriedky sa v škole používajú. Navrhujú, ako vodou v škole šetriť.

    Zapojené krajiny: Litva, Slovensko, Česká republika



    SPRING CELEBRATION – project for nurseries

     

    Zaregistrované dňa 12.04.2018, ukončené 05.09.2018

    Cieľ projektu: Tento projekt je určený pre deti vo veku 4 až 6 rokov. Náš účel; dať deťom povedomie o životnom prostredí pri štúdiu zmien v jarnej sezóne. Vzhľadom na to, že sa vezmú do úvahy charakteristiky skorého vývoja detí, environmentálna výchova prispieva k poznávaciemu vývoju detí (dopytovanie, objavovanie atď.). Zmeny v prírode počas jarnej sezóny vám umožnia preskúmať, ako sa zmenili živé veci vo vašom prostredí. Naučia sa o dôležitosti ochrany prírody.

    Počet členov projektu: 12

    Zapojené krajiny: Croatia, Estónsko, Grécko, Portugalsko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko,

    Turecko

     



    Spring Tale

     

    Zaregistrované dňa a 24.12.2017, ukončené 20.04.2020

    Počet členov projektu: 21

    Cieľ projektu: Deti z partnerských krajov sa predstavia a predstavia krajinu, z ktorej pochádzajú. Prírodná kresba: vymieňame si kresby jari v našej krajine. Finálnym produktom projektu je výstava umenia. Zverejňovanie v priestore Twinspace.

    Zapojené krajiny: Bulharsko, Grécko, Litva, Moldavská republika, Portugalsko, Slovensko,

    Slovinsko, Srbsko, Turecko, Španielsko

     



    Folk Tales@STEAM.CLIL  

    Zaregistrované dňa 17.10.2018, ukončené 04.11.2019

    Cieľ projektu: Rozprávanie príbehov je umenie zamerané na všetky úrovne vzdelávania. Tradičné ľudové rozprávky sú súčasťou kultúrneho dedičstva všetkých európskych krajín. Didaktický prístup s robotickými zariadeniami pomáha študentom opísať svoj vlastný svet, uplatniť to, čo sa naučili z učebných oblastí STEAM, pretože na zabezpečenie rozmanitých inteligencií a učebných štýlov študentov musíme využívať rôzne metodiky výučby. Projekt navyše kreatívne využíva princípy metódy CLIL. CLIL sa častejšie používa pri výučbe cudzích jazykov, ale ukázalo sa, že je mimoriadne efektívny aj pri výučbe materinského jazyka.

    Počet členov projektu: 16

    Zapojené krajiny: Grécko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Turecko

    Počet členov projektu: 16

    Zapojené krajiny: Grécko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Turecko

     

     



    Mesto a dedina, moja drahá krajina a moja materská škola v nej

    Zaregistrované dňa 21.02.2018, ukončené 21.09.2018

    Cieľ projektu: Projekt je zameraný na spoznanie partnerských krajín, na spoznanie školy, mesta, dediny, predstavenie zaujímavých a dominantných miest kultúrnych aj historických . Spoznáme symboly a jazyk partnerských krajín, zvyky a tradície jednotlivých kultúr.

    Počet členov projektu: 4

    Zapojené krajiny: Slovensko, Česká republika

     

     

     



    Our forests, our life

    Zaregistrované dňa 08.12.2018, ukončené 02.03.2020

    Cieľ projekktu: Naučíme sa čítať prírodu. Budeme pracovať v prírode, aby sme dali 3-6 rokov študentom životné zručností 21.storočia. STEAM v prírode kladie základy programovania.

     

    Počet členov projektu: 22

    Zapojené krajiny: Bulharsko, Estónsko, Grécko, Litva, Slovensko, Srbsko, Turecko,

    Španielsko

     

     

     



    The Story of the Bread

    Zaregistrované dňa 06.08.2018, ukončené 03.12.2019

    Cieľ projektu: Téma je „Chlieb a jeho význam v našom živote“. Chlieb je niečo také denné a často ho konzumujeme, má popredné miesto v našom potravinovom reťazci. Chlieb môže ponúknuť prekvapivú škálu interdisciplinárnych možností výučby. Zahrnieme naše obľúbené piesne týkajúce sa chleba, ukážeme umenie výroby chleba, prečítame si encyklopédie a knihy o histórii chleba – druhy chleba – z čoho je chlieb vyrobený, čo je cesto a čo sa robí, zahráme si veľa hier spolu s naše rodiny. Dozvieme sa, aké techniky pečenia sa používajú v rôznych krajinách. Použijeme vedu – pochopíme význam plesní. Vyskúšame chlieb a obilie. Zasadíme našu záhradu a postaráme sa o ňu. Poskytneme veľa prezentácií a videí, vymaľovávacích obrázkov, nápadov na občerstvenie.

    Počet členov projektu: 18

    Zapojené krajiny: Albánsko, Arménsko, Bulharsko, Estónsko, Litva, Moldavská republika,

    Portugalsko, Rumunsko, Slovensko, Srbsko, Turecko



    Zvedavá včielka v jesennej záhrade

    Zaregistrované dňa 09.09.2018, ukončené 13.03.2019

    Cieľ projektu: Náš projekt je pre deti v predškolskom veku od 3 do 6 rokov. Tematický je zameraný na charakteristické znaky jesene. Maskotom projektu je „Zvedavá včielka“ sprostredkovateľka otázok, na ktoré deti budú hľadať riešenia. V projekte deti budú pozorovať, experimentovať a skúmať jesennú prírodu, spoznajú plody záhrady a ich úžitok, identifikujú zmeny počasia, farby okolitej prírody, spracujú svoje zážitky vo výtvarných, pracovných, hudobných a dramatických aktivitách. Včielka Bee –Bot ich bude sprevádzať a deti sa naučia základom kódovania. Naším úsilím je spolupracovať s partnermi v priestore Twinspace , vzájomne sa inšpirovať podporovať. Chceme, aby deti zažili radosť v navrhovaných aktivitách a spoznali nových kamarátov.

    Počet členov projektu: 5

    Zapojené krajiny: Slovensko, Česká republika



    GREEN ENERGY

    Zaregistrované dňa  17.01.2020

    Počet členov projektu: 7

    Cieľ projektu: Je známe, že environmentálna výchova, ktorá sa bude vzdelávať v predškolskom období, kde je zvedavosť a pozornosť na najvyššej úrovni, zvyšuje povedomie o životnom prostredí detí. Hlavné ciele environmentálnej výchovy; dopytovanie, riešenie problémov, rozhodovanie a rozvoj zručností. Cieľom projekt je predstaviť deťom predškolského veku v rámci environmentálnej výchovy obnoviteľné zdroje energie a vysvetliť potrebu obnoviteľných zdrojov energie pre čisté životné prostredie.

    Zapojené krajiny: Grécko, Litva, Portugalsko, Slovensko, Turecko



    Littel Einstein – fun with STEM

    Zaregistrované dňa 11.09.2019

    Cieľ projektu: V procese vzdelávania detí je veľmi dôležité osvojiť si a zdokonaliť svoje špecifické vedomosti a zručnosti kladením správnych otázok na samostatné objavovanie nových poznatkov, otvorenosť v kontaktoch so zahraničnými študentmi, umožňujúca nielen zvyšovať a rozvíjať jazykové schopnosti študentov, ale tiež spoznávať kultúru iných krajín a otvorenú svetu a okolitým ľuďom – bez bariér. Tento vzdelávací prístup veľmi uľahčuje metóda STEM, ktorej názov pochádza z anglických slov: Science, Technology, Engineering and Mathematics.

    Počet členov projektu: 9

    Zapojené krajiny: Grécko, Poľsko, Slovensko, Česká republika, Španielsko

     


    The games of childhood

    Zaregistrované dňa 04.09.2019

    Cieľ projektu: V tomto projekte odpovedáme  na otázku: Prečo je hra dôležitá pre správny vývoj detí? Keď sa dieťa hrá, žije vo svojom úžasnom a vzrušujúcom svete. Táto hra je prejavom radosti a zábavy. Hra nie je povinnosťou. Dieťa sa hrá pre potešenie zo samotnej hry. Hra prispieva k fyzickému rastu dieťaťa. Hra rozvíja pozorovanie, pozornosť, myslenie, predstavivosť, pamäť, vôľu, tvorivosť a inteligenciu. Tento projekt sa uskutoční do štyroch mesiacov – októbra, novembra, decembra a januára. Jeho účelom je ukázať deťom hru.
    Hra je hlavnou činnosťou každého dieťaťa.Hra je pre deti životne dôležitá činnosť.
    V hre sa deti učia, komunikujú, komunikujú.V hre sú deti úspešné, zlepšujú si sebaúctu, zvyšujú svoje sebavyjadrenie a sebarealizačné schopnosti.

    Počet členov projektu: 20

    Zapojené krajiny: Albánsko, Bulharsko, Gruzínsko, Litva, Lotyš sko, Portugalsko, Poľsko,

    Slovensko, Taliansko, Turecko, Ukrajina




    Towards a Sustainable World

    Zaregistrované dňa 29.08.2019

    Cieľ projektu. Školenie STEM zahŕňa zručnosti zamerané na výrobu, ako aj zručnosti 21. storočia, ako sú kritické myslenie, tvorivosť, inovácie, riešenie problémov, produktivita a zodpovednosť. Pokúsime sa to vyriešiť pomocou prístupu STEAM na ochranu zdrojov v našom svete.

    Počet členov projektu: 8

    Zapojené krajiny: Estónsko, Litva, Portugalsko, Slovensko, Turecko, Španielsko

     

     

     



    Water’STEM

    Zaregistrované dňa 17.11.2019

    Cieľ projektu: Je potrebné upriamiť pozornosť na každé prostredie, v ktorom budeme v budúcnosti čeliť nebezpečenstvu vyčerpania vodných zdrojov. Zvyšovať povedomie z predškolského obdobia a podporovať aktivity STEM.

    Počet členov projektu: 16

    Zapojené krajiny: Azerbajdž an, Bulharsko, Litva, Rumunsko, Slovensko, Turecko

     



    Ταξιδεύοντας από τον ήλιο στη γη με ιστορίες

    Zaregistrované dňa 26.12.2019

    Cieľ projektu: Študenti skúmajú vedu, techniku, inžinierstvo a matematiku prostredníctvom detských príbehov súvisiacich s prostredím okolo nás. Prticipants prostredníctvom príbehov sú inšpirovaní a vykonávajú činnosť v oblasti kmeňa. Zhromažďujú informácie o svete okolo nás, počnúc slnečnou sústavou a ich konečným cieľom na Zemi. Sú riadené univerzálnymi ľudskými hodnotami, ako je mier a trvalo udržateľný rozvoj. Vymieňajú si nápady, na základe ktorých reštrukturalizujú nové aktivity. Svoje kroky a zistenia komunikujú na platforme e twinning aj inými interaktívnymi spôsobmi, napríklad otvorenými prezentáciami, udalosťami atď.

    Počet členov projektu: 6

    Zapojené krajiny: Grécko, Slovensko, Taliansko



    Bee-Bot’s adventures in kindergarten.

    Zaregistrované dňa 15.01.2018, ukončené 28.09.2018

    Cleľ projektu: Robotika je zábavná a zaujímavá aktivita, ktorá umožňuje študentovi zapojiť sa do deja. Bee-Bot príde do škôlky, bude to náš nový spolužiak, takže deti im musia pomôcť bezpečne sa pohybovať v škole a mimo nej a oboznámiť sa s prostredím. Bee-Bot a deti sa budú každý deň zapájať do dobrodružstiev.

    Počet členov projektu: 5

    Zapojené krajiny: Grécko, Portugalsko, Slovensko, Turecko



    STEM Challenge

    Zaregistrované dňa26.07.2018, ukončené 17.12.2019

    Cieľ projektu: Cieľom je zdokonaliť zručnosti študentov v mnohých oblastiach pomocou STEM prístupu. Cieľom je dosiahnuť, aby študenti boli schopní riešiť problémy spojené s každodenným životom. Za základ sa bude brať uplatnenie a pochopenie STEM prístupu.

    Počet členov projektu: 11

    Zapojené krajiny: Portugalsko, Rumunsko, Slovensko, Taliansko, Turecko



    Projekt z jajem/Easter egg

    Náš projekt spočíval v oboznámení sa s veľkonočnými tradíciami našich projektových partnerov. Všetky naše aktivity boli úzko späté s veľkonočnou tematikou. Na začiatku sme spoločne s deťmi vymýšľali a vyrábali logo, do ktorého sa zapojili všetky školy.  Takisto sme sa vrámci možností (zhoršená situácia kvôli pandémii COVID-19) snažili aj v spolupráci s rodičmi prostredníctvom moderných technológií sprostredkovať naše typické veľkonočné jedlá – vznikla e-kniha receptov podľa slovenských a poľských receptúr.  Kreslili a vyrábali sme obrázky do obrázkového slovníka typických pojmov súvisiacich s Veľkou Nocou, následne sme tieto slová poznávali v angličtine, aj poľštine prostredníctvom rôznych on-line hier, ktoré sme vytvárali. Starší žiaci zapojení do projektu pripravili predstavenie svojho regiónu prostredníctvom prezentácie. Súčasťou projektu bolo aj posielanie si vyrobených veľkonočných pohľadníc tradičnou poštou s prianím v angličtine, slovenčine a poľštine.

     

    Spolupráca s poľskými MŠ a ZŠ



    Zahrajme še vešelo

    Hudba a rôzne hudobné činnosti sprevádzajú dieťa už odmalička. Tanec patrí medzi ne a je prirodzeným pohybovým prejavom dieťaťa. Projekt je teda venovaný tanečnému pohybovému stvárneniu huby – tancu. Nie len v ľudovej kultúre (ľudové tance vychádzajúce z rozmanitosti a bohatstva rôznych regiónov), ale aj v modernom ponímaní tanca spojeného s improvizáciou, dramatizáciou v rôznej podobe v materskej škole nachádzame mnoho inšpirácii, ktoré sa odrážajú v tvorbe choreografií, výrobe kostýmov, rekvizít a podobne. To všetko tvorí komplexný celok prezentácie tanca s jeho všetkými prvkami



    My dream job

    Zapojené krajiny :Litva, Poľsko, Slovensko, Turecko

    Náš projekt bol zameraní na snívanie. Snívanie detí o ich budúcom zamestnaní. Deti svoje vysnívané zamestnania kreslili, opisovali či sa na ne hrali. Zamestnania spoznávali za pomoci rodičov, starých rodičov, projektov  a prác v materskej škole, či rôznych exkurzií.